شیشه های خمیده

شیشه های خمیده

شیشه های خمیده

 

شیشه های خمیده | یکی از  عناصر خمیده می توانند یک جنبه اساسی برای یک طرح یا پروژه باشند ، آنها می توانند احساس باز بودن در یک فضا را فراهم کرده و شکل های ارگانیک طبیعی را به یک فضا یا اتاق ارائه دهند.

شاید با مشاهده برخی از ساختمان ها و نمای مورد استفاده آنها همواره این سوال برایتان پیش آید که شیشه خم چیست؟ و چگونه ساخته می شود؟ شیشه زمانی که در شرایط حرارتی قرار بگیرد می توان شکل آن را تغییر داد و به طرح دلخواه درآورد. در شرایط استاندارد می توان شیشه را با حرارت منظم به شکل قوس دار و خمیده در آورد. شیشه خم این قابلیت را دارد به شیشه سکوریت خم، شیشه لمینت خم نیز درآید.

تمام واحدهای شیشه ای خمیده در حمام های کوره ای ساخته می شوند که شعاع منحنی مورد نیاز بر روی جت های آب در قالب های فلزی بریده می شود و شکل انحنای شیشه را تشکیل می دهد.

شیشه صاف بر روی قالب فلزی قرار داده شده و کوره خیلی سریع گرم می شود ، کوره در ۷ دقیقه از ۱-۱۰۰۰ درجه می رسد.

سپس شیشه به حالت منحنی شکل می گیرد. شیشه های خمیده را می توان به یکی از سه روش مجزا ساخت و با ایجاد سه نوع اصلی شیشه خمیده ، که هر یک برای کاربردهای مختلف مناسب است:

خم های شیشه ای آنیل (مقاومت در برابر ضربه)

شیشه خمیده چند لایه (مقاوم در برابر ضربه)

شیشه منحنی محکم (مقاوم در برابر ضربه)

<yoastmark class=

مشخصات شیشه ای

برای استفاده از شیشه در بیشتر پروژه های مسکونی یا تجاری ، باید از مقاومت در برابر ضربه (ایمنی شیشه) استفاده شود و به شیشه ای خمیده ، روکش شده یا لعاب محکم یا لعاب دو جداره احتیاج دارد.

محدودیت در اندازه و شکل ، مانند اکثر موارد و تابلوهای لعاب دار ، کاربرد دارد. سطح این محدودیت ها به عوامل مختلفی از قبیل ضخامت شیشه برای خمش بستگی دارد.

Call Now Button