عایق بندی پنجره ها

عایق بندی پنجره ها

عایق بندی پنجره ها

عایق بندی پنجره ها | عایق بندی پنجره ها : وقتی که آب و هوای منطقه شما بشدت سرد و یا به شدت گرم باشد اگر عایق بندی پنجره های قدیمی به خوبی صورت نگرفته باشد به راحتی هوای خانه باعث آزار شما خواهد بود.

این موضوع را باید در نظر بگیریم که انرژی حرارتی تنها از پنجره های شما هدر نمی روند. بلکه از روش های مختلفی به بیرون از خانه راه پیدا می کنند.مانند دیوارها، سقف ها و یا حتی کفپوش خانه شما اما راحتترین راه برای کم کردن هدر رفت انرژی در خانه عایق بندی پنجره ها می باشد.

پنجره ها بیشترین هدر رفت انرژی را می توانند در خانه شما بوجود بیاورند مخصوصا پنجره های قدیمی.

عایق صدا برای پنجره های قدیمی

اگر خانه شما در نزدیکی یک مدرسه و یا دانشگاه باشد و یا در نزدیکی بزرگراه، فرودگاه و یا هر جایی که باعث بوجود آمدن سر و صدا و نویز در اطراف شما می شود، باشد.

باعث آزار و اذیت شما خواهد شد اگر که شما از پنجره های قدیمی استفاده کرده باشید. اما در صورتی که از پنجره دوجداره با کیفیت استفاده کنید این مشکلات بوجود نخواهند آمد.

اگر شما به تازگی بچه دار شده اید و اتاق کودک شما در سمت محلی که باعث بوجود آمدن سر و صدا و نویز می شود باشد.

با هر صدایی کودک شما اذیت می شود و این موضوع باعث گریه کودک می شود و در ادامه این ماجرا شما نیز اذیت می شوید.

به دلیل اهمیت این موضوع و جست جوی زیادی که مردم برای حل مشکل عایق صدا برای پنجره های قدیمی انجام می دهند این مطلب را قرار داده ایم.

که امیدواریم این مطلب باعث شود که شما بتوانید حداقل تا زمانی که شما توانایی تعویض پنجره های قدیمی خود را با دوجداره بدست اورید به شما کمک کند.

در این آموزش ما نحوه ی عایق بندی صدا برای پنجره های قدیمی را با استفاده از تخته عایق فوم پلی استایرن برای شما توضیح می دهیم.

ویدئو عایق صدا برای عایق بندی پنجره های قدیمی

مواد مورد نیاز برای درست کردن عایق صدا برای پنجره های قدیمی به شرح زیر می باشد.

به اندازه متر مربع پنجره های قدیمی شما به پشم شیشه و فوم پلی استایرن نیاز دارید.

نخ و سوزن

پارچه

چاقو و یا کاتر

ابتدا اندازه های دقیق پنجره خود را بر روی صفحه کاغذ با رسم شکل آن بنویسید چیزی حدودا شبیه شکل زیر که بسته به پنجره شما تغییر می کند.

عایق صدا برای پنجره های قدیمی

مانند شکل بالا شما باید بازشو های پنجره خود را نیز در نظر بگیرید.

توجه داشته باشید که اندازه گیری باید بسیار دقیق صورت گیرد که عایق صدا دقیقا برای هر قسمت در جای خود محکم شود و حتی اگر به اندازه نیم سانتی متر هم بزرگتر باشد و با فشار عایق را در جای خود قرار دهید بهتر می باشد.

برای هر قسمت از پنجره خود عایق پشم شیشه و فوم پلی استایرن را برش دهید تا کاملا اندازه هر قسمت از پنجره شود.

به اندازه دو برابر و نیم هر قسمت از پنجره پارچه ببرید و آماده کنید تا فوم و پشم شیشه را داخل پارچه قرار دهید و بدوزید.

سعی کنید پارچه انتخابی دارای طرح و زیبا باشد تا به اتاق شما منظره زیبایی نیز بدهد و باعث زشت شدن دکوراسیون خانه شما نشود.

عایقی برای پنجره های شما

ابتدا برای هر قسمت پنجره فوم را قرار سپس پشم شیشه را بر روی فوم قرار دهید و آن را داخل پارچه قرار دهید و سپس پارچه را کامل بر دور فوم و پشم شیشه بپیچید.

مانند متکی دور تا دور پارچه را با استفاده از نخ و سوزن بدوزید و آماده کنید و بر روی پنجره قرار دهید به دلیل اینکه اندازه ها را به درستی انتخاب کرده اید و کاملا دقیق بوده اید عایق صدا برای پنجره های قدیمی که درست کرده اید در جای خود محکم می شود.

با این کار شما می توانید عایق صدا برای پنجره های قدیمی را در ساعات مورد نظر خود بیرون بیاورید و سپس در ساعاتی که سر و صدا و نویز وجود دارد آن را دوباره در جای خود قرار دهید.

عایق بندی پنجره های قدیمی یک روش ارزان برای این است که شما بتوانید به میزان چشمگیری هدر رفت انرژی خانه خود را کم کنید و بر این اساس شما هر ماه قبض های انرژی خود را می بینید که کمتر شده است و هزینه کمتری برای انرژی پرداخت می کنید.

عایق بندی پنجره ها

چرا باید پنجره های قدیمی خود را عایق بندی کنید؟

این موضوع اهمیتی ندارد که پنجره های شما قدیمی هستند یا جدید و همینطور برای صرفه جویی در انرژی قوی هستند و یا ضعیف در هر صورتی این خیلی خوب و به صرفه است که شما عایق بندی پنجره های خود را انجام دهید.

همچنین شما می توانید عمل عایق بندی پنجره های قدیمی خود را انجام دهید تا با این کار برای تعویض پنجره های قدیمی با دوجداره زمان بخرید.

چه زمانی باید عایق بندی پنجره ها را انجام دهیم؟

ایده آل ترین حالت زمانی است که شما هنوز آب و هوای سرد را به خانه خود راه نداده اید و یا به عبارتی قبل از سرد شدن خانه به دلیل سرد بودن آب و هوای منطقه شما باید عایق بندی پنجره ها را انجام دهید.

چرا که شما باید خانه را در متناسب ترین حالت آب و هوایی قرار دهید بنابراین ممکن است نیاز داشته باشید وسایل گرمایی را روشن کنید و منتظر بمانید تا در آن حالت پنجره را عایق بندی کنید.

در این حالت اگر شما در خانه از یک دوربین حرارتی استفاده کنید متوجه می شوید که بیشترین نرخ هدر رفت انرژی در این حالت است و یا به عبارتی مناسب ترین زمان عایق بندی پنجره زمانی است که بیشترین هدر رفت انرژی را تجربه می کنید.

هزینه عایق بندی پنجره های قدیمی

به هیچ عنوان نباید در این موارد نگران هزینه های عایق بندی باشید در حالیکه خیلی از روش ها پر هزینه می باشند.

اما روش های مقرون به صرفه و کارامدی نیز مانندنوارهای عایق بندی پنجره، درز گیرها و اسپری های مخصوص عایق بندی و … وجود دارند که با هزینه کم عایق بندی پنجره ها را تا حدود زیادی برای شما انجام می دهند.

هزینه ای که شما برای این موارد متقبل می شوید به سرعت از طریق صرفه جویی در مصرف انرژی برای شما بازگردانده می شوند.

عایق بندی پنجره ها

حتی شما می توانید با بیشتر هزینه کردن برای این کار درصد هدر رفت انرژی خانه خود را به میزان بسیار زیادی کاهش دهید و بعد از مدتی این هزینه به شما بازگردد.

پنجره دوجداره

به طور کلی عایق بندی پنجره کاری مقطعی می باشد و بعد از مدتی باید از نو این کار صورت گیرد و برای زمانی است. که شما می خواهید تا مدت کمی که پنجره ها را تعویض کنید از آنها استفاده کنید.

تا در مصرف انرژی صرفه جویی کنید. اما اگر برای همیشه می خواهید از این کار استفاده کنید به شما پیشنهاد می دهیم که از پنجره دوجدارهupvc استفاده کنید و در حدود ۱۵ تا ۲۰ سال از پنجره های با قابلیت عایق انرژی و صوت بهره مند شوید.

عایق کاری در و پنجره

گاهی اوقات در های قدیمی خانه شما قابل تعویض نیستند. یا اینکه بودجه شما امکان تعویض در و پنجره ها را به شما نمی دهد. در این مقاله به روش های مختلفی که می توانید جهت عایق کاری در و پنجره در برابر سرما استفاده کنید ، معرفی می گردد.

به کار بردن درز گیره

یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین راه استفاده از نوارها و درزگیرهایی می باشد که منافذ دخول سرما از در و پنجره را مسدود می کند.

به کار بردن پرده پشت در ورودی

به کار بردن پرده پشت در ورودی خصوصا در مورد درهای ورودی شیشه ای صادق است.

استفاده از پشت دری

امروزه پشت دری های متفاوتی در رنگ ها و طرح های زیبا و متنوع در بازار موجود می باشد و علاوه بر جلوگیری از نفوذ هوای سرد می تواند به زیبایی خانه شما نیز کمک کند.

به کار بردن پرده های سنگین

می توانید در فضاهای داخلی خانه خود در فصول سرد سال از پرده های سنگین تری استفاده کنید تا به گرم تر شدن خانه شما کمک کرده و از ورود هوای سرد جلوگیری شود.

استفاده از درهای خارجی قطور

می توانید بر روی پنجره های خارجی ساختمان یا خانه خود از این درهای قطور استفاده کنید.

استفاده از روکش عایق

این روکش ها بر روی پنجره چسبانده می شوند . ایرادی که به این روکش ها وارد می شود عدم سهولت در تمیز کردن پنجره ها می باشد. پس بهتر است در پنجره هایی استفاده شود که کمتر در معرض دید قرار دارند.

استفاده از پرده کرکره

پرده کرکره نیز می توانند مانند عایق مناسبی در برابر هوای سرد خارج از خانه عمل کنند.

 

Call Now Button